Taigi, jeigu Jūs manote, kad sukūrėte puikią verslo idėją, įvertinote galimas rizikas, parengėte išsamų verslo planą, sukaupėte reikiamą finansinę paramą, subūrėte bendraminčių komandą – atėjo metas išsirinkti Jūsų verslui palankiausią teisinę formą (t. y. vykdyti individualią veiklą ar steigti juridinį asmenį) ir atlikti formalias verslo steigimo procedūras.
Manytina, kad verslo poreikius tinkamiausiai atitinkančios teisinės formos pasirinkimas yra viena iš kuriamo verslo sėkmės ir efektyvios plėtros užtikrinimo priemonių. Nuo pasirinktos teisinės formos priklausys Jūsų galimybės gauti didesnį ar mažesnį pelną, pritraukti papildomą finansavimą ir investicijas, efektyviai plėtoti ir vystyti verslą, taip pat konkuruoti pasirinktoje srityje. Renkantis palankiausią teisinę formą, taip pat reikalinga įvertinti tokius aspektus kaip planuojamos užsiimti veiklos pobūdis – jos mastas ir sudėtingumas, su veiklos vystymu susijusi rizika, galinti lemti steigėjų atsakomybės klausimą; reikalingo kapitalo dydis ir papildomo finansavimo poreikis, mokestinio reglamentavimo aspektai ir verslo pabaigos perspektyvos.
Anot advokatų profesinės bendrijos JurisConsultus teisininkės Aidos Stankevičiūtės, pažymėtina, kad viena iš populiariausių ir dažniausiai pasirenkamų teisinių formų – uždaroji akcinė bendrovė (toliau – UAB), esanti puikiu pasirinkimu smulkiam ir vidutiniam verslui, kurio planuojama vykdyti veikla yra susijusi su didesne rizika (UAB yra taikoma ribota civilinė atsakomybė), spartesnėmis vystymosi galimybėmis, sąlygojančiomis papildomo finansavimą būtinybę ir investicijų pritraukimą, efektyvaus verslo valdymo poreikiu ir neribotu veiklos tęstinumu (kiekvienas dalyvis (akcininkas) gali perleisti nuosavybės teises į akcijas kitam asmeniui, kartu perduodamas ir visas akcijų suteikiamas teises).
Visgi, teisinės formos pasirinkimas yra tik vienas iš tarpinių žingsnių naujo verslo kūrimo procese. Siekiant tinkamai užbaigti aukščiau minėtą procesą, yra būtina atlikti formalias UAB įsteigimo procedūras, kurios dažnam pradedančiajam verslininkui atrodo painios ir sudėtingos. Atsižvelgiant į tai, toliau yra pateikiama susisteminta UAB įsteigimo procedūros eiga ir pagrindiniai patarimai, kuriais turi būti vadovaujamasi norint tinkamai įsteigti UAB:
Vertinga paminėti, jog UAB taip pat gali būti steigiama ir elektroniniu būdu per Registrų centro klientų savitarnos sistemą. Tokiu atveju UAB įsteigimo procesas yra ne tik gerokai spartesnis (užtrunka apie 3 d. d.), nes yra naudojamasi pavyzdiniais Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos patvirtintais įmonių steigimo dokumentais, todėl patiems steigėjams nereikia rūpintis jų paruošimu bei kreiptis į notarą dėl jų patvirtinimo, bet ir pigesnis (palyginimui internetu įsteigti UAB kainuotų 73,56 Eur, tuo tarpu,jeigu būtų naudojamasi notaro paslaugomis, UAB įsteigimui papildomai reikėtų skirti apie 200 Eur).
Visgi, reikalinga atkreipti dėmesį, kad steigiant UAB elektroniniu būdu, visiems jos steigime dalyvaujantiems asmenims yra būtina turėti elektroninį parašą; patalpos, kuriose bus registruojama steigiamos UAB buveinė negali būti areštuotos; įstatinis kapitalas sumokamas tik pinigais, o ne turtu bei, kaip jau buvo minėta, turi būti naudojamasi pavyzdiniais įmonių steigimo dokumentais.
Taigi, nepaisant to, kad UAB steigimas internetu yra gerokai spartesnis ir pigesnis, visgi manytina, jog šis būdas yra naudingas tiems steigėjams, kuriems iš esmės nėra aktualūs tam tikri nestandartiniai verslo sprendimai. Priešingu atveju yra naudinga kreiptis į teisininkus, kurie suteiks išsamią konsultaciją ir parengs įmonės įsteigimui reikalingus dokumentus, labiausiai atitinkančius būtent Jūsų verslo poreikius.
Šis teisininko komentaras laikytinas bendro pobūdžio konsultacija. Siekiant individualios teisinės konsultacijos konkrečiu atveju turėtumėte kreiptis į advokatų profesinę bendriją „JurisConsultus“ el. paštu info@jurisconsultus.ltarba tel. +370 645 05754.
Visame pasaulyje paskelbta Covid-19 pandemija ir su ja susiję ekonominės veiklos apribojimai lėmė itin spartų elektroninės prekybos augimą. Kartu su tuo išaugo ir ginčų dėl nuotoliniu būdu įsigytų prekių tarp internetinių parduotuvių valdytojų ir vartotojų skaičius. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) duomenimis vartotojai vis dažniau kreipiasi dėl pardavėjų nepagrįstai taikomų internetu įsigytų prekių grąžinimo apribojimų bei teisės aktuose nenumatytų mokesčių, išlaidų priskyrimo vartotojams.
Kokias aplinkybes pardavėjas turėtų įvertinti vartotojui pateikus prašymą pakeisti/grąžinti internetu įsigytą kokybišką prekę?
Daugelis sveikatos priežiūros įstaigų vadovų iki šiol nėra įgyvendinę jiems numatyto įpareigojimo – su savivaldybe suderinti ir patvirtinti profilaktinio COVID-19 ligos tyrimo atlikimo organizavimo tvarką. Žinia, toks reikalavimas taikomas ne tik visoms asmens sveikatos priežiūros įstaigoms, bet ir odontologijos paslaugas teikiančioms klinikoms ar kabinetams.