Nors apie viruso plitimo galimas pasekmes verslui žiniasklaidoje buvo kalbama dar šių metų pradžioje, tačiau Vyriausybės nustatyti apribojimai daugelį verslininkų „užklupo“ visiškai nepasiruošus.
Verslui kyla eilė klausimų – susidariusi situacija Force majeure ar ne? Ką daryti, jei dėl įvestų apribojimų nebegalima įvykdyti visų ar dalies sutartinių įsipareigojimų? Kokios galimybės organizuoti darbuotojų darbą šiuo laikotarpiu? Įšiuos klausimus pateikiame atsakymus žemiau advokatų profesinės bendrijos „JurisConsultus“ parengtoje apžvalgoje.
Visame pasaulyje paskelbta Covid-19 pandemija ir su ja susiję ekonominės veiklos apribojimai lėmė itin spartų elektroninės prekybos augimą. Kartu su tuo išaugo ir ginčų dėl nuotoliniu būdu įsigytų prekių tarp internetinių parduotuvių valdytojų ir vartotojų skaičius. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) duomenimis vartotojai vis dažniau kreipiasi dėl pardavėjų nepagrįstai taikomų internetu įsigytų prekių grąžinimo apribojimų bei teisės aktuose nenumatytų mokesčių, išlaidų priskyrimo vartotojams.
Kokias aplinkybes pardavėjas turėtų įvertinti vartotojui pateikus prašymą pakeisti/grąžinti internetu įsigytą kokybišką prekę?
Daugelis sveikatos priežiūros įstaigų vadovų iki šiol nėra įgyvendinę jiems numatyto įpareigojimo – su savivaldybe suderinti ir patvirtinti profilaktinio COVID-19 ligos tyrimo atlikimo organizavimo tvarką. Žinia, toks reikalavimas taikomas ne tik visoms asmens sveikatos priežiūros įstaigoms, bet ir odontologijos paslaugas teikiančioms klinikoms ar kabinetams.